• Početna
  • Blog
  • FLOS OLEI i kvaliteta ekstra djevičanskog maslinovog ulja…?

FLOS OLEI i kvaliteta ekstra djevičanskog maslinovog ulja…?

Podijelite

Što je to kvaliteta ekstra djevičanskog maslinovog ulja, kako se ona vrednuje i valorizira kod nas a i u svijetu? Kako doći tj. proizvesti vrhunski proizvod i tko je istinski pokazatelj kvalitete proizvoda?

Da li FLOS OLEI daje neku vrijednost i imali ona značaj u prodaji, konzumaciji i potrošnji za sve proizvođače ekstra djevičanskog maslinovog ulja koji se prijavljuju na to natjecanje?

To su pitanja na koje svak ponaosob treba dati odgovor.

Razgovore koje vodim sa kolegama maslinarima i njihova mišljenja dvojaki su. Neki kažu da je to jedini pokazatelj kvalitete i dokaz da se baš oni nalaze već 5-tu godinu za redom na vrhu svijeta, a možda i za uvijek, kako je krenulo u tom vodiču (kako kažu biblijom EDMU, a naravno sveta knjiga je samo jedna). I kako je to jedini dokaz, neupitna vrijednost baš njihove kvalitete koja ih svrstava u sam svjetski vrh. A ovi drugi kažu, jednostavno nepotrebno bacanje novaca jer analize su preskupe, ništa se time ne postiže jer to je njihova priča.

Tko je u pravu i koje je stvarno stanje, procijenite sami dalje kroz tekst.

Svaka pohvala Istranima a i Dalmatincima onima koji prate struku i pokušavaju stvarati kvalitetu. Pogotovo onima koji uz svoj stalni posao rade i poljoprivredu. Činjenica je da u Istri pa tako i Dalmaciji ima jako malo, na prste nabrojati, onih koji se profesionalno bave maslinarstvom, dakle žive od toga.

To je činjenica i samo iz toga se može raditi jedan ozbiljan posao. Hobi maslinari su dobro došli ali s takvim većinskim udjelom se ne radi priča i marketing. Jer jednostavno oni nemaju interesa u tome i to je realno.

Gore spomenuto i konstantno jedino što se postavlja kao kriterij kvalitete FLOS OLEI, pa u tom smislu postavit ću par pitanja i odgovora za razmišljanje.

Od ukupno uzoraka prijavljenih za analizu FLOS OLEI (cca 1500 – 2000 ovisno o godini) samo 500 ulazi u knjigu. Prijavljenih država koje daju ulja je cca 50 – 60. Iz Istre rijetko kad i iz Dalmacije uvrštenih u taj vodič bude od 70 – 90 maslinara, ovisi o godini. Dakle, od tih 500 uzoraka 1/5 ide iz Istre. Od te brojke 70 – 90 prijavljenih iz Istre, jer to varira svake godine (ima onih koji shvate pa odustanu), poredak po bodovanju pri vrhu je uvijek isti, svake godine.

Od svega navedenog i logikom razmišljanja može se postaviti puno upitnik???

To je jedna jako lijepa suradnja Turističke zajednice Istre i dotičnog gospodina, koji radi lijepi posao. I to nije sporno i svaka čast.

Ali to nije dokaz kvalitete, to je jedan dobar marketing, a kome treba neka ga koristi.

Osnovni čindbenik kvalitete je konzumacija, odnosno potrošnja proizvoda (jer od toga ljudi žive ili ne?). Kad smo kod toga, a to je jedino relevantan podatak, Istra proizvodi 15% ukupne HR količine maslinovog ulja. Prema potrošnji u deficitu smo proizvodnje cca 40%. Dakle, to uvozimo jer fali, a to nije stvar cijene, kvalitete itd., jednostavno fali.

Istra proizvede cca 1-1.5 tisuća tona godišnje ulja. Npr., jedan Zagreb i okolica sa milion stanovnika, obiteljskom godišnjom mogućom potrošnjom od 10 l (samo 10 l), potroši sve iz Istre, tako da Istra nema za sebe ulja.

Pitanje je zašto to nije tako kad je kvaliteta tako dobra? Nemojte samo govoriti da kupac nema pojma što je dobro ulje ili da je skupo, jer to puno govori o vama koji tako misle. Svi ljudi imaju izražene osjećaje za fino i znaju što je dobro i izabrati će uvijek ono bolje. A navike ne možemo mijenjati, jer se ne kaže bez veze da je čovjek „hodajući zavežljaj navika“!

Također, sve je više u Istri onih koji prodaju plod, pa evo sada prije nove berbe, puno je onih koji još imaju neprodanog maslinovog ulja u svojim bačvama. Ne govorim samo za ovu godinu, već i za one prije. A toga će sve više biti jer su stabla zasađena i dolaze u rod.

To su pitanja za odgovoriti onima koji vode takvu politiku isključivosti i politiku samo za neke?

Samo marketing nije dovoljan kao pokazatelj kvalitete, već strateško ulaganje pojedinca i skupine u ozbiljnu poljoprivrednu proizvodnju, koja će imati za cilj prodaju i potrošnju kvalitetnog proizvoda, valoriziranog specifičnim načinima proizvodnje jedinstven prema sortimentu.

Kao u vinu pa tako nadamo se i u maslinarstvu ne bi smjela postojati regionalna podjela. Premali smo i nepoznati tržištu. Jedino kao država možemo nastupati vani i na taj način biti prepoznati.

Projektom praćenja „Tehnološke zrelosti maslina u uzgojnim područjima Istre i Dalmacije“ možemo i moramo biti prepoznati, sa našim sortama, jer na taj način radimo samo mi, jedino tako i možemo raditi. Država već sada preko Ministarstva poljoprivrede stoji iza toga i biti će garancija, novog valoriziranog proizvoda.

FLOS OLEI je nešto što je dobro došlo, ali ne i isključivo…

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Virtus dizajn
Virtus dizajn
Pirovačka 14
10040 Zagreb
Croatia
Tel: 092 339 1379
Otvoreno:
09:00 - 17:00
Virtus dizajn